OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
Art. 1 Postanowienia ogólne
1.1 Przeglądając tę sekcję, Użytkownik uzyskuje dostęp do strony emmestore.it/.fr/.com. Przeglądanie strony i składanie zamówień na stronie oznacza akceptację Regulaminu i Polityki Ochrony Danych Osobowych obowiązujących na stronie i wskazanych w niniejszym regulaminie.
1.2 Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży mają zastosowanie do sprzedaży produktów na odległość, z wyłącznym odniesieniem do zakupów dokonanych na stronie internetowej emmetistore.it/.fr/.com zgodnie z postanowieniami Części III, Tytułu III, Rozdziału I Dekretu Ustawodawczego 206/2005 zmienionego Dekretem Ustawodawczym 21/14 i Dekretem Ustawodawczym 70/2003 wdrażającym Dyrektywę UE w sprawie usług społeczeństwa informacyjnego (tzw. „Dyrektywa o handlu elektronicznym”) przez Emmeti Store Srl, z siedzibą w Via Torino 168, 10093 Collegno (TO), numer VAT 05379260010.
1.3 Przed uzyskaniem dostępu do produktów oferowanych przez Stronę, Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Sprzedaży, które w momencie zakupu uznaje się za powszechnie i jednoznacznie akceptowane.
1.4 Użytkownik jest proszony o pobranie i wydrukowanie kopii formularza zakupu oraz niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży, których warunki Emmeti Store Srl zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany bez wcześniejszego powiadomienia.
Art. 2 Definicje
Określenie „Warunki Ogólne” odnosi się do niniejszego dokumentu.
Termin „Klient” oznacza osobę fizyczną lub prawną, niezależnie od tego, czy jest konsumentem czy przedsiębiorcą, dokonującą zakupu jednego lub większej liczby Produktów, zgodnie ze wskazaniami zamieszczonymi na Stronie oraz w Ogólnych Warunkach.
Termin „Konsument” oznacza osobę fizyczną działającą w celach innych niż jakakolwiek działalność gospodarcza, handlowa, rzemieślnicza lub zawodowa, którą można wykonywać. Termin „Produkty” oznacza wszystkie produkty oferowane przez Emmeti Store Srl na Stronie. Termin „Punkt Sprzedaży” oznacza sklep pod marką Emmeti Store Srl.
Termin „Strona” oznacza oficjalną stronę internetową Emmeti Store Srl https://www.emmetistore.it/. Termin „Zamówienie” oznacza zamówienie Klienta, wygenerowane przez system po zakończeniu procesu zakupu, zawierające szczegóły dotyczące zakupionych Produktów i Usług, a także akceptację niniejszych Warunków Ogólnych oraz Warunków Zakupu Usług, jeśli ma to zastosowanie. Termin „Potwierdzenie Zamówienia” oznacza pisemną wiadomość wysłaną przez Emmeti Store Srl do Klienta na wskazany przez niego adres e-mail, potwierdzającą zawarcie Umowy Sprzedaży poprzez wysłanie Zamówienia i zawartych w nim danych. Termin „Umowa Sprzedaży” oznacza umowę sprzedaży zawartą między Klientem a Emmeti Store poprzez wysłanie Zamówienia i zapłatę za zakupiony Produkt(y) i/lub Usługę(y).
Pod pojęciem „Zamówienie” należy rozumieć zamówienie Klienta wygenerowane przez system na koniec procedury zakupu, które zawiera szczegóły dotyczące zakupionych Produktów i Usług, a także akceptację niniejszych Ogólnych Warunków oraz Warunków zakupionych Usług, jeżeli ma to zastosowanie.
Pod pojęciem „Potwierdzenie Zamówienia” należy rozumieć pierwszą pisemną wiadomość wysłaną przez Sklep Emmeti do Klienta na wskazany przez niego adres e-mail, która nie ma jeszcze mocy wyraźnego przyjęcia zamówienia, a jedynie jego otrzymania.
Pod pojęciem „Przetwarzanie zamówienia” rozumie się zakończenie fazy zakupu, w trakcie której Sklep Emmeti po otrzymaniu i zaakceptowaniu zamówienia przystępuje do rozpoczęcia procedur mających na celu zapewnienie jego dostępności do realizacji dostawy.
Pod pojęciem „Zwrot” rozumie się odesłanie zakupionego w sklepie internetowym towaru do Sklepu Emmeti, w oznaczonym terminie i w granicach prawa odstąpienia od umowy, otrzymując zwrot zapłaconej kwoty.
Art. 3 Zawarcie umowy
3.1 Klient może nabyć produkty przedstawione w kartach informacyjnych na stronie internetowej Emmeti Store Srl, uzyskując dostęp do dedykowanej sekcji (po rejestracji) i składając zamówienie online. Emmeti Store Srl gwarantuje, że składając zamówienie, Konsument wyraźnie przyjmuje do wiadomości, że oferta zakupu – w przypadku jej akceptacji przez Emmeti Store Srl – pociąga za sobą obowiązek zapłaty ustalonej ceny i wszystkich określonych kosztów.
3.2 Po wypełnieniu procedury zakupu wskazanej na stronie internetowej Klient będzie mógł wybrać interesujące go produkty, sprawdzić łączną wartość produktów, które zamierza kupić, zaś koszty przesyłki zostaną naliczone po przesłaniu przez Emmeti Store Srl potwierdzenia zamówienia, zgodnie ze wskazaniem w punkcie 3.6.
3.3 Zamówienie musi zostać dokładnie wypełnione przez Klienta we wszystkich swoich częściach i musi zawierać dokładne dane identyfikacyjne zamówionego produktu(ów), Klienta oraz miejsca dostawy.
3.4 Zamówienie stanowi ofertę umowną Klienta złożoną online. Składając ofertę zamówienia, Klient oferuje zakup Produktu lub Usługi. Złożenie oferty zamówienia nie wiąże w żaden sposób EMMETI Store Srl – o ile na Stronie nie zaznaczono inaczej – a internetowa oferta Produktów lub Usług nie może być interpretowana jako oferta publiczna w rozumieniu art. 1336 włoskiego Kodeksu Cywilnego. Po złożeniu zamówienia, po sfinalizowaniu zakupu i dokonaniu płatności, system automatycznie wyśle e-mail z potwierdzeniem zamówienia, co nie stanowi jeszcze wyraźnego przyjęcia zamówienia.
3.5 Emmeti Store Srl przyjmuje zamówienie w granicach ilości dostępnych w magazynie; w związku z tym Emmeti Store Srl nie gwarantuje pewności przekazania zamówionego Produktu.
Następnie otrzymasz drugą wiadomość e-mail z potwierdzeniem, czy towar jest dostępny w magazynie, oraz szacunkowym czasem dostawy, zgodnie z Artykułem 9. Zamówienie uznaje się za przyjęte, a Umowę na odległość za zawartą, z zastrzeżeniem ograniczeń określonych w Sekcjach 3.4 i 3.7.
3.6 Potwierdzenie zamówienia będzie zawierać podsumowanie zamówienia, w tym szczegóły zamówienia, cenę produktu, koszty wysyłki i wybraną usługę, wszelkie dodatkowe opłaty i adres dostawy.
3.7 Emmeti Store Srl zastrzega sobie prawo do odrzucenia każdej złożonej oferty zakupu, w tym, ale nie wyłącznie, w przypadku: wcześniejszego niewykonania zobowiązania jakiegokolwiek rodzaju, wszczęcia postępowania upadłościowego, braku towarów w magazynach, ewidentnie błędnych zamówień, zamówień z brakującymi danymi lub cen niższych od cen rynkowych.
Art. 4 Rejestracja
4.1 Dokonując rejestracji Klient zobowiązuje się do postępowania zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na stronie internetowej oraz do podania prawdziwych i poprawnych danych osobowych.
4.2 Po dokonaniu rejestracji Klient otrzyma na wskazany przez siebie adres e-mail wiadomość e-mail z potwierdzeniem.
4.3 Klient zobowiązuje się do niezwłocznego powiadomienia Emmeti Store Srl o wszelkich zmianach danych podanych podczas Rejestracji.
4.4 Jeżeli Klient poda nieprawidłowe lub niekompletne dane lub jeżeli Emmeti Store Srl zakwestionuje dokonane płatności, Emmeti Store Srl będzie mieć prawo nie aktywować lub wstrzymać Dostawy do czasu usunięcia odpowiednich braków.
4.5 Gdy Klient/Użytkownik po raz pierwszy zażąda aktywacji profilu, poda swoją nazwę użytkownika/adres e-mail i hasło. Klient przyjmuje do wiadomości, że te identyfikatory stanowią system weryfikacji dostępu Klienta do usług online i jedyny system umożliwiający jego identyfikację. Wszelkie działania podejmowane za pośrednictwem takiego dostępu będą przypisane Klientowi i będą dla niego wiążące.
4.6 Klient zobowiązuje się do zachowania poufności swoich danych dostępowych i do ich ochrony z należytą starannością i starannością oraz do nieudostępniania ich osobom trzecim.
Art. 5 Dostępność produktu
5.1 Dostępność produktu odnosi się do faktycznej dostępności w momencie składania zamówienia przez Klienta. Dostępność ta ma charakter wyłącznie orientacyjny; ze względu na jednoczesną obecność wielu użytkowników na stronie, produkty mogą zostać sprzedane innym klientom przed potwierdzeniem zamówienia.
5.2 Nawet po wysłaniu potwierdzenia zamówienia, mogą wystąpić przypadki częściowej lub całkowitej niedostępności towaru. W takich przypadkach Emmeti Store Srl niezwłocznie poinformuje Klienta pocztą elektroniczną na adres podany podczas rejestracji.
5.3 Jeżeli Użytkownik zażąda anulowania zamówienia drogą mailową, rozwiązując tym samym umowę, Emmeti Store Srl zwróci zapłaconą kwotę w terminie orientacyjnym pierwszego roboczego piątku, licząc od momentu, w którym Emmeti Store Srl dowiedział się o zamiarze Klienta odstąpienia od umowy.
Art. 6 Odpowiedzialność
6.1 Emmeti Store S.rl. nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia spowodowane siłą wyższą i/lub nieprzewidzianymi okolicznościami, w tym zakłóceniami wynikającymi z awarii i przerw w działaniu Internetu, w przypadku gdy zamówienie nie może zostać zrealizowane w terminach określonych w umowie.
Art.7 Metody płatności, ceny i zwroty
7.1 Ceną produktu jest cena podana na stronie internetowej, chyba że występuje oczywisty błąd.
7.2 W przypadku wystąpienia błędu Emmeti Store Srl powiadomi Klienta o tym fakcie w możliwie najszybszym terminie, umożliwiając mu podjęcie decyzji, czy potwierdzić zamówienie poprzez zapłatę różnicy w cenie, czy je anulować.
7.3 W przypadku gdy wskazana cena jest wyższa od ceny rzeczywistej, Emmeti Store Srl nie jest zobowiązana do zwrotu różnicy.
7.4 Ceny podane na stronie internetowej zawierają podatek VAT i nie obejmują kosztów wysyłki (szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć w sekcji witryny poświęconej wysyłce).
7.5 Ceny mogą ulec zmianie w dowolnym momencie. Zmiany cen nie dotyczą zamówień, dla których wysłano już potwierdzenie zamówienia.
7.6 Płatności należy dokonać kartą debetową lub kredytową Visa lub Mastercard (pod warunkiem, że obsługują zakupy online i zawierają kod weryfikacyjny), PayPal™, przelewem bankowym z góry, za pobraniem, Klarna, Amazon Payment lub Satispay. Należna kwota zostanie pobrana w dniu potwierdzenia zamówienia. Zamówienia opłacone kartą kredytową muszą być zgodne z imieniem i nazwiskiem posiadacza karty. EMMETI Srl zastrzega sobie prawo do żądania od Klienta przesłania faksem kopii ważnego dokumentu tożsamości w celu weryfikacji własności karty, a także może zażądać fotograficznej kopii karty z widocznymi czterema ostatnimi cyframi.
7.7 Wszelkie zwroty na rzecz Klienta wynikające z odstąpienia od umowy lub anulowania zamówienia zostaną zrealizowane przy użyciu tej samej metody płatności, która została użyta, z wyjątkiem płatności pierwotnie dokonanych za pobraniem lub Satispay, w przypadku których Emmeti Store Srl poprosi klienta o podanie kodu IBAN, na który zostanie przelana należna kwota.
7.8 W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa odstąpienia od umowy, Emmeti Store Srl zwróci Klientowi należność w rozsądnym terminie od dnia, w którym dowiedział się o zamiarze odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy, Emmeti Store Srl zastrzega sobie prawo do zwrotu ceny pomniejszonej o wszelkie koszty wysyłki poniesione przez Klienta w związku z wysyłką zamówienia.
7.9 Jeżeli odstąpienie od umowy nastąpi po otrzymaniu towaru przez Klienta, koszt jego zwrotu do Emmeti Store Srl również w całości poniesie Klient. W takim przypadku Emmeti Store Srl prześle formularz zwrotu, oferując Klientowi możliwość samodzielnego dokonania zwrotu (za odpowiednie opakowanie i wysyłkę odpowiada Emmeti Store Srl) lub zażądania od Emmeti Store Srl dostarczenia etykiety zwrotnej za opłatą w wysokości 25,00 EUR. W drugim przypadku Emmeti Store Srl będzie również odpowiedzialne za zorganizowanie odbioru zwracanego towaru przez kuriera. Po otrzymaniu zwróconego produktu Emmeti zwróci Klientowi cenę pomniejszoną o wszelkie dodatkowe koszty wysyłki towaru do Klienta w ciągu 9 dni od daty otrzymania towaru w swojej siedzibie. Umożliwi to Emmeti Store Srl sprawdzenie integralności towaru i obecności wszystkich elementów związanych ze zwracanym produktem/produktami.
7,9 bis W przypadku zamówień do Stanów Zjednoczonych, wszystkie transakcje sprzedaży są traktowane jako „ostateczna sprzedaż”: w związku z tym zwroty i wymiany nie będą akceptowane.
7.10 Emmeti Store Srl nie ponosi w żadnym wypadku odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, straty i koszty poniesione przez Klienta w wyniku niewykonania umowy z przyczyn od niego niezależnych; Klientowi przysługuje jedynie prawo do zwrotu pełnej kwoty zapłaconej ceny i wszelkich dodatkowych poniesionych kosztów.
7.11 Emmeti Store Srl będzie traktować karę 10,00 € za każde anulowane zamówienie
Art. 8 Terminy dostaw
Czasy dostawy podane na Stronie w momencie zakupu mają charakter orientacyjny i nie można na nich w pełni polegać. Podobnie, czasy podane w pisemnej korespondencji ze Sklepem Emmeti po złożeniu zamówienia, a także metody i godziny kontaktu z Klientem – przed dostawą lub po pierwszej próbie doręczenia – będą zależeć od firmy kurierskiej wybranej w zależności od rodzaju zamówienia, które ma zostać dostarczone.
Sklep Emmeti nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia w stosunku do podanych terminów dostawy.
Art. 9 Wykonanie umowy na odległość i realizacja zamówienia
9.1 O ile Strony nie uzgodniły inaczej lub z wyjątkiem przypadków, gdy – z odpowiednim wyprzedzeniem – EMMETI Store Srl poinformuje Klienta o różnych terminach dostawy i wykonania Umowy na Odległość, w zależności od dostępności Produktów i Usług lub w oparciu o konkretne żądania Klienta, które wymagają szczególnych terminów wykonania, dostawy i przetworzenia przyjętej propozycji zamówienia – i bez uszczerbku dla przypadków przewidzianych w poniższym punkcie 9.6, które nie mogą być uznane za przedłużenie terminów dostawy z winy EMMETI Store Srl – Umowa na Odległość zawarta zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami zostanie przetworzona w ciągu maksymalnie trzydziestu dni od dnia następującego po dniu, w którym EMMETI Store Srl przekazał Klientowi swoją akceptację zgodnie z artykułami 3.5 i 3.6 niniejszych Ogólnych Warunków.
9.2 Obowiązek dostawy jest wypełniany przez EMMETI Store Srl poprzez przeniesienie fizycznego posiadania lub kontroli nad Produktami na Konsumenta. Jeżeli EMMETI Store Srl nie dostarczy Produktów w uzgodnionym terminie, Konsument jest zobowiązany zażądać dostawy w dodatkowym terminie stosownym do okoliczności. Jeżeli wyznaczony dodatkowy termin upłynie bez dostarczenia Produktów, Konsument ma prawo odstąpić od Umowy zawartej na odległość.
9.3. Podczas odbioru przesyłki przez kuriera Klient zobowiązany jest sprawdzić:
- że opakowanie jest nienaruszone, nieuszkodzone, niemokre i w każdym razie zgodne ze standardowymi parametrami.
- że liczba paczek (liczba przesyłek) wskazana na fakturze odpowiada liczbie paczek faktycznie dostarczonych.
Wszelkie reklamacje należy zgłaszać niezwłocznie przewoźnikowi. W przeciwnym razie produkt uznaje się za dostarczony prawidłowo. Należy zachować fakturę, znajdującą się w odpowiedniej kieszonce na zewnątrz opakowania.
Jeśli kurierem wybranym do dostawy jest BRT, Klient zobowiązany jest do umieszczenia „szczegółowego zastrzeżenia” na liście przewozowym w momencie dostawy. Umożliwi to Emmeti Store Srl dochodzenie odszkodowania od przewoźnika w przypadku pogorszenia się stanu towaru podczas transportu. W przypadku braku takiego zastrzeżenia Emmeti Store Srl nie będzie w stanie dokonać zwrotu pieniędzy na rzecz Klienta.
Jeżeli w momencie dostarczenia Produktu okaże się, że opakowanie jest uszkodzone, Klient zobowiązany jest:
- Wyraź zastrzeżenie, co oznacza, że przesyłka zostaje przyjęta, ale przed podpisaniem dokumentu Klient musi napisać „Przyjmuję z prawem zastrzeżenia”. Po otwarciu przesyłki i stwierdzeniu uszkodzeń możliwe będzie natychmiastowe uruchomienie procedury gwarancyjnej.
- Należy odrzucić uszkodzony towar, jeżeli nie jest możliwe przyjęcie przesyłki z zastrzeżeniami lub jeżeli uszkodzenie jest widoczne bez konieczności otwierania przesyłki.
- W przypadku wadliwych Produktów objętych gwarancją, koszty zwrotu i wymiany Produktu pokrywa EMMETI.
9.4. Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie dodatkowe koszty (oprócz ceny Produktu, która będzie widoczna na Stronie jako kwota całkowita zawierająca podatki, do której należy dodać – zgodnie z informacjami podanymi na Stronie – wszelkie koszty poniesione przez Klienta z tytułu wysyłki, dostawy lub inne) wynikające z kosztów wysyłki, dostawy, opłat pocztowych lub innych kosztów, jeśli mają one zastosowanie (np. dodatkowe koszty ubezpieczenia żądanego przez Klienta w związku z wysyłką konkretnego Produktu).
Zgodnie z artykułem 51 ust. 3, Klientów informuje się, że nie obowiązują żadne ograniczenia w dostawie.
9.5 W przypadku niemożności realizacji zamówienia przez EMMETI Store Srl z powodu niedostępności, nawet tymczasowej, żądanego Produktu lub Usługi, EMMETI Store Srl niezwłocznie poinformuje o tym Klienta Konsumenta, podając:
- zrealizować zamówienie poprzez dostarczenie innego Produktu lub Usługi niż uzgodnione, o równoważnej lub wyższej wartości i jakości, jeżeli Klient-konsument wyraźnie zaakceptuje to w odpowiedzi na wiadomość, w której EMMETI Store Srl poinformował go o niedostępności zamówionego Produktu lub Usługi;
- do zwrotu wszelkich kwot już zapłaconych za dostawę, w przypadku gdy Klient będący konsumentem nie zamierza przyjąć dostawy innej niż uzgodniona, o równoważnej lub wyższej wartości i jakości, bez uszczerbku dla postanowień klauzul 9.6, 9.7 i 9.8 poniżej.
9.6 Jeśli Klient zażąda wysyłki i dostawy do kraju innego niż Włochy – i jeśli taka opcja jest dostępna na Stronie – po przybyciu do kraju Klienta, zakupiony Produkt może podlegać opłatom celnym (np. podatkom, cłom, opłatom itp.), które ponosi Klient. EMMETI Store Srl nie ponosi odpowiedzialności za takie opłaty celne i nie jest zobowiązana do monitorowania ich wysokości. W związku z tym Klient jest odpowiedzialny za weryfikację wysokości tych opłat, których nie można ustalić z góry. Z tego powodu EMMETI Store Srl zaleca, aby Klient Konsumencki – przed złożeniem oferty zakupu – sprawdził wszelkie takie opłaty we właściwych urzędach celnych w kraju dostawy Produktów w celu uzyskania szczegółowych informacji.
9.7 Jeżeli Klient odmówi przyjęcia zakupionego Produktu po jego otrzymaniu lub odmówi zapłaty stosownych opłat celnych, wszystkie koszty związane z niezapłaconymi opłatami celnymi (zarówno te związane z dostawą do kraju Klienta, jak i te, które EMMETI Store Srl jest zobowiązana zapłacić agentom celnym jako procent od zwrotu Produktu(-ów) do Włoch) zostaną obciążone Klientem, a kwota ta zostanie potrącona z kwoty, która zostanie zwrócona w formie zwrotu, który zostanie wypłacony dopiero po zwrocie odrzuconego towaru do Emmeti Store Srl.
9.8 Procedury celne mogą powodować opóźnienia w dostawie Produktu. W przypadku wystąpienia opóźnień, Klient proszony jest o kontakt z odpowiednimi urzędami celnymi. Faktura za opłaty celne może dotrzeć do Klienta po kilku tygodniach od otrzymania Produktu.
Art. 10 Prawo odstąpienia od umowy i zwrotu
10.1 Jeżeli Klient jest konsumentem (osobą fizyczną lub grupą osób, która nabywa towary, produkty lub usługi głównie w celu zaspokojenia potrzeb osobistych, społecznych, rodzinnych i podobnych, niezwiązanych bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub gospodarczą), ma on prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży i skorzystać z prawa zwrotu, bez ponoszenia kar i bez podawania przyczyny, w terminie czternastu (14) dni od dnia dostarczenia zakupionego(ych) Produktu(ów).
10.2 Klient, który zamierza skorzystać z prawa odstąpienia od umowy i dokonać zwrotu, musi poinformować o tym Emmeti Store Srl, składając wyraźne oświadczenie, które można przesłać pocztą elektroniczną lub listem poleconym albo pocztą elektroniczną na następujące adresy: orders@emmetistore.it / amministrazione@emmetistore.it / info@pec.emmetistore.it
10.3 Prawo odstąpienia od umowy i wynikające z niego prawo do zwrotu może dotyczyć wszystkich zakupionych towarów lub tylko ich części, z wyjątkiem produktów wykonywanych na wymiar lub spersonalizowanych, a w każdym razie tych, które są dostępne na zamówienie.
10.4 W przypadku Produktów zamówionych przez Klienta w ramach jednego Zamówienia Zakupu i dostarczanych osobno i/lub w przypadku dostawy Produktu składającego się z wielu partii lub części, czternastodniowy (14) termin odstąpienia od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia, w którym Klient obejmie fizycznie w posiadanie ostatni Produkt i/lub ostatnią partię lub część. W przypadku wysyłki, datą wiążącą Strony jest data doręczenia przesyłki do placówki pocztowej lub kuriera.
10.5 W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy i zwrotu, Klient może dokonać zwrotu Produktu zakupionego na Stronie w jeden z następujących sposobów, w sposób opisany w punkcie 7.9, pod warunkiem, że dokona tego w terminie czternastu (14) dni od daty odbioru Produktu.
10.6 Towar musi zostać zwrócony w stanie nienaruszonym, w oryginalnym opakowaniu, wraz ze wszystkimi częściami i dołączoną dokumentacją podatkową. Z zastrzeżeniem prawa Emmeti Store Srl do weryfikacji zgodności z powyższym, strona dokona zwrotu zgodnie z artykułami 7.7-7.8-7.9. Nienaruszalność Produktu podlegającego zwrotowi po skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy i zwrotu jest warunkiem koniecznym skorzystania z tego prawa.
10.7 Prawo odstąpienia od umowy, zwrotu lub żądania zwrotu pieniędzy nie może być wykorzystane w przypadku produktów wprowadzanych do obrotu przez Emmeti Store Srl, które należą do kategorii określonych w artykule 59 Dekretu ustawodawczego 206/2005.
10.8 Klient Konsument nie może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy w przypadku Umowy na Odległość, która obejmuje Produkty wyraźnie spersonalizowane lub wykonane na specjalne zamówienie Konsumenta, lub w każdym przypadku dostępne do zamówienia przez Klienta. W tym kontekście, przykładowo, ale nie wyłącznie, Produkty wymienione poniżej obejmują: drzwi dowolnego rodzaju, specjalny tynk lub farbę, specjalne personalizacje, meble Beta i Velux oraz piece Le Nordica.
Art. 11 Usługi komunikacji i public relations
11.1 W przypadku wszelkich komunikatów/informacji/zapytań dotyczących zakupionego produktu/produktów, Klient musi skontaktować się z Emmeti Store Srl, korzystając z poniższych metod. Z wyjątkiem produktów następujących producentów, w przypadku których wszelkie reklamacje dotyczące działania produktu/produktów należy kierować bezpośrednio do producenta.
Art. 12 Przetwarzanie danych
12.1 Dane Klienta przetwarzane są zgodnie z postanowieniami ustawy o ochronie danych osobowych, jak wskazano w odpowiedniej sekcji zawierającej informacje na podstawie art. 13 Rozporządzenia UE 2016/679.
Art. 13 Klauzula ochronna
W przypadku, gdy jedno z postanowień niniejszych Warunków Sprzedaży okaże się nieważne z jakiegokolwiek powodu, nie będzie to miało wpływu na ważność i zgodność z pozostałymi postanowieniami zawartymi w niniejszych Warunkach Sprzedaży.
Art. 14 Informacje o kliencie
14.1 W przypadku zawarcia umowy na odległość pomiędzy Emmeti Store Srl a Klientem będącym konsumentem, zgodnie z art. 49 Kodeksu konsumenckiego, poniżej podajemy obowiązkowe informacje:
14.2 Tożsamość, siedziba rejestrowa i dane kontaktowe Emmeti Store Srl jako dostawcy Produktów i Usług oferowanych do sprzedaży na Stronie są następujące:
Sklep Emmeti Srl
Siedziba firmy: Via Torino 168 Collegno (TO), 10093
Kod podatkowy: 05379260010
Numer VAT: 05379260010
Tel. +39 011/4037738
Email: amministrazione@emmetistore.it
PEC: info@pec.emmetistore.it
Siedziba firmy, oprócz podanych danych kontaktowych, jest uznawana - również zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. d Kodeksu konsumenckiego - za adres, na który Klient będący Konsumentem może składać reklamacje.
14.3 Istotne cechy produktów i usług podane są w szczegółowych kartach danych technicznych publikowanych na Stronie, którym towarzyszą zdjęcia, z którymi Klient może się zapoznać przed złożeniem oferty zakupu.
EMMETI Store Srl zastrzega sobie prawo do modyfikacji/dostosowania danych technicznych i wymiarowych produktów w katalogu, nawet bez uprzedniego powiadomienia. Poniższe informacje znajdują się również w niniejszych kartach katalogowych lub na powiązanych stronach internetowych w trakcie procesu zakupu:
- a) Dostępność i cena, w tym wszystkie podatki i cła płatne przez Klienta;
- b) dodatkowe koszty i koszty dostawy, w zależności od sposobu dostawy i dostawy oferowanego na Stronie, wybranego przez Klienta, a także wszelkie inne dodatkowe koszty, w stosownych przypadkach, które ponosi Klient (Konsument niniejszym zostaje poinformowany i poinformowany zgodnie z art. 57 Kodeksu konsumenckiego, że w przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy zgodnie z klauzulą 9, to on ponosi koszty zwrotu Produktów);
- c) sposobów płatności, dostarczenia towaru lub wykonania usługi;
- d) okres obowiązywania poszczególnych ofert i cen (również w przypadku stosowania promocji, wyprzedaży specjalnych i/lub rabatów);
- e) metody płatności, dostawy i realizacji, termin, w którym EMMETI Store Srl zobowiązuje się do dostarczenia Produktów lub świadczenia Usług oraz, w stosownych przypadkach, sposób rozpatrywania reklamacji przez profesjonalistę.
14.4 W kwestii prawa odstąpienia od umowy patrz klauzule 9, 10, 11 i 12.
14.5 Oprócz obowiązkowych informacji podanych powyżej, zgodnie z wymogami Kodeksu konsumenckiego i Dekretu ustawodawczego 70/2003, zarówno dla klientów będących konsumentami (oprócz informacji podanych powyżej), jak i dla klientów niebędących konsumentami (osób prawnych i profesjonalistów), udostępnia się również następujące informacje:
- a) w odniesieniu do danych umożliwiających szybki kontakt ze spółką EMMETI Store Srl oraz bezpośrednią i skuteczną komunikację, w tym numeru telefonu, numeru faksu i adresu e-mail, są one następujące:
Tel. +39 011/4037738
E-mail: amministrazione@emmetistore.it PEC: info@pec.emmetistore.it
14.6 Publikacja niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży oraz Artykułu 3 powyżej w formie elektronicznej stanowi prezentację informacji na trwałym nośniku przekazywanym Klientowi będącemu Konsumentem zgodnie z Artykułem 51 Kodeksu konsumenckiego.
Art. 15 Gwarancja na produkt dla konsumenta
15.1 Wyłącznie w przypadkach, w których Umowa na odległość została zawarta z Klientem będącym Konsumentem, a zakupiony Produkt okaże się niezgodny z postanowieniami Umowy na odległość oraz zgodnie z postanowieniami art. 129 Kodeksu konsumenckiego, Klient będący Konsumentem może skorzystać z następujących uprawnień gwarancyjnych.
15.2 Zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. n Kodeksu konsumenckiego, Klientowi będącemu konsumentem przekazuje się następujące przypomnienie o prawnej gwarancji zgodności towaru z umową.
15.3 W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu z umową, Klient będący konsumentem ma prawo do bezpłatnego przywrócenia zgodności towaru poprzez naprawę lub wymianę albo do stosownego obniżenia ceny lub do odstąpienia od umowy.
Klient będący konsumentem może, według własnego uznania, zażądać od EMMETI Store Srl bezpłatnej naprawy lub wymiany towaru w obu przypadkach (koszty odnoszą się do kosztów niezbędnych do doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, w szczególności kosztów wysyłki, robocizny i materiałów), chyba że żądane rozwiązanie jest obiektywnie niemożliwe lub nadmiernie uciążliwe w porównaniu z drugim. Jedno z dwóch rozwiązań uznaje się za nadmiernie uciążliwe, jeżeli wiąże się z nieuzasadnionymi kosztami dla EMMETI Store Srl w porównaniu z drugim, biorąc pod uwagę:
- a) wartość, jaką miałby towar, gdyby nie występował brak zgodności;
- b) zakres niezgodności;
- c) czy alternatywne rozwiązanie może zostać zastosowane bez znacznych niedogodności dla konsumenta.
15.4 Klient będący konsumentem może według swego wyboru żądać stosownego obniżenia ceny lub rozwiązania umowy, jeżeli wystąpi jedna z następujących sytuacji:
- a) naprawa i wymiana są niemożliwe lub nadmiernie kosztowne;
- b) EMMETI Store Srl nie naprawił lub nie wymienił towaru w rozsądnym terminie, biorąc pod uwagę charakter towaru i cel, w jakim konsument nabył towar;
- c) dokonana wymiana lub naprawa naraziły Konsumenta na znaczne niedogodności.
Przy określaniu wysokości zniżki lub kwoty podlegającej zwrotowi brane będzie pod uwagę wykorzystanie Produktu.
15.5 Po zgłoszeniu niezgodności towaru z umową EMMETI Store Srl może zaproponować klientowi będącemu konsumentem wszelkie inne dostępne środki zaradcze, z następującymi skutkami:
- a) jeżeli Klient będący konsumentem zażądał już konkretnego środka zaradczego, EMMETI Store Srl przystąpi do jego realizacji, chyba że Klient będący konsumentem zaakceptuje alternatywny środek zaradczy zaproponowany przez EMMETI Store Srl;
- b) jeżeli Klient będący konsumentem nie zgłosił uprzednio żądania dotyczącego określonego sposobu rozwiązania umowy, powinien przyjąć propozycję lub odrzucić ją, wybierając inny sposób rozwiązania umowy, zgodnie z postanowieniami niniejszego punktu 13.
15.6 Nieznaczna niezgodność, której usunięcie poprzez naprawę lub wymianę było niemożliwe lub nadmiernie uciążliwe, nie uprawnia do odstąpienia od umowy.
15.7 Klient będący konsumentem traci uprawnienia przewidziane w niniejszym punkcie, jeżeli nie zgłosi niezgodności Produktów z umową EMMETI Store Srl w ciągu dwóch miesięcy od dnia, w którym wykrył wadę.
Art. 16 Prawo właściwe i sąd właściwy
16.1 Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży podlegają prawu włoskiemu i zgodnie z nim są interpretowane, bez uszczerbku dla bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa kraju stałego zamieszkania Klienta. W związku z tym interpretacja, wykonanie i rozwiązanie Ogólnych Warunków Sprzedaży podlegają wyłącznie prawu włoskiemu.
16.2. Wszelkie spory wynikające z niniejszej Umowy lub z nią związane będą rozstrzygane wyłącznie przez włoski organ sądowy.
16.3. W przypadku sporów cywilnych wynikających z Umowy na Odległość, sądem właściwym jest sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub pobytu konsumenta, jeżeli znajduje się ono na terytorium państwa włoskiego. Wszelkie inne spory wynikające z Umowy Sprzedaży Online i/lub z niniejszych Warunków podlegają wyłącznej jurysdykcji Sądu w Turynie.